Alive from Moscow

Sunt in Rusia de 3 săptămâni aproape…Timpul trece când în viteză, când cu viteza melcului ardelean.

Acum sunt în Moscova pentru câteva zile. Am reuşit să văd Piaţa Roşie şi Kremlinul, totul a fost la înăţimea aşteptărilor mele, chiar mai frumos. Ieri am făcut o plimbare pe malul râului Moscova, însoţită de o tipă din Rusia care se ocupă aici de mine şi de noua mea prietenă şi colegă de cameră din  New York, Natasha (care are origini sârbeşti, de aici si numele). Am văzut de asemnea şi Universitatea de Stat din Moscova. Este imensă, cu multe turnuri cu ceas şi se întinde pe o suprafaţă foarte mare, cu parcuri şi clădiri. Mi-a plăcut destul de mult.

Am călătorit foarte mult zilele astea cu metroul şi încă nu am înţeles de ce atunci când am plecat de acasă am fost sfătuită să evit acest mijloc de transport. E chiar draguţ pentru că fiecare staţie este decorată diferită, are o arhitectură interesantă şi poţi să vezi la tot pasul turişti care fac poze.

Primele 2 săptămâni în Rusia au fost foarte intense, am lucrat într-o tabără de limbi străine. A fost o experienţă nouă şi am învăţat aşa de multe despre cum se lucrează cu copii, mai ales când există bariere lingvistice. Acum mi-e foarte dor de toată lumea cu care am lucrat acolo, mai ales de colegele mele.

Mâine o să merg pentru încă 9 zile într-o altă tabără. Abia aştept!

Daca ar fi să fac un rezumat al lucrurilor pe care le-am văzut aici, am avea următoarele concluzii:

– ruşii beau foarte mult ceai, la fiecare masă, plus un fel de “five a clock tea”, care aici se numeşte “polnic”.

– rusoaicele sunt într-adevăr foarte frumoase, cu picioare lungi şi tocuri, foarte aranjate.

– majoritatea oamenilor pe care îi vezi pe stradă nu sunt blonzi cu ochii albaştri cum am crezut, ci poţi zări foarte mulţi asiatici şi caucazieni.

– poţi să vezi chiar şi tineri emo pe străzile Moscovei.

– ruşii sunt la fel de neglijenţi cu curăţenia străzilor ca şi români, am văzut adesea oameni care aruncă ambalaje şi gunoaie pe jos. Urât obicei!

– bisericile sunt la tot pasul, sunt colorate şi grandioase. Mi s-a spus că nu poţi intra într-o biserică de aici decât cu capul acoperit şi cu pantaloni sau fustă lungă.

– în Rusia vara asta au fost cele mai mari temperaturi. De când sunt aici am prins numai zile cu peste 35 de grade. De obicei, vara durează cam 1o zile. Anul ăsta se simte puternic încălzirea globală…

– aici sunt ieftine ţigările, băutura şi benzina, chiar mai ieftine ca acasă.

-până la urmă Rusia nu diferă atât de mult de România, doar că totul este la o scală mai mare.

2 responses to “Alive from Moscow

  1. Hey!Ma bucur enorm ca internshipul merge bine si multumesc pentru informatiile cu tigarile:))
    Sper ca in continuare experienta ta sa fie de neuitat!
    Te pup din insorita Romanie!:)

  2. Doamne ce bine ai sintetizat despre Rusia 🙂 Exact cu ceaiul incepeam si eu de fiecare data.

    Ma bucur ca este asa cum ai visat, sa ajungi la Sankt Petersburg neaparat! Te imbratisez.

Leave a Reply

